JULIA JANSSEN

Ontwerper en onderzoeker Julia Janssen wil bewustwording creëren over het eigenaarschap van data. Onze samenleving wordt steeds digitaler, maar wat is de impact hiervan? Want voor zowel de fysieke als voor de digitale wereld geldt: niets is echt gratis. En als iets gratis lijkt te zijn, dan ben jij of dan zijn jouw gegevens het product.

Het duurt gemiddeld 0.0146 seconden voordat we de privacyvoorwaarden van een website accepteren, terwijl de voorwaarden van een website zoals thedailymail.co.uk ongeveer 825 pagina's in beslag nemen en dus vele uren leeswerk zijn. 0.0146 is een collectieve voorleesperformance geïntieerd door Julia, waarbij mensen één voor één bladzijden van deze privacyvoorwaarden voorlezen. Op deze manier wil Julia ervoor zorgen dat we de controle over onze persoonlijke informatie terug opeisen.

julia-janssen.nl


STUDIO LAKMOES

Kenniscommunicatiebureau Studio Lakmoes brengt complexe verhalen op eenvoudige manier door middel van datavisualisatie. De kennisregisseurs duiken in de inhoud en filteren het verhaal uit de beschikbare data en informatie van de opdrachtgever. Vervolgens wordt aan de hand van deze data een infographic, animatie, app of ander product gecreëerd door het creatieve team. 

studiolakmoes.nl